Tuesday 17 January 2012

Sejarah Phone Yang Pernah Aku Pakai

HEYY~~

Selamat Pagi Semua~
*sape yg bace jelaa..
saje update blog dikala boring2 ni..
lg pon aku baru balek dari tempat kerja dan tak tahu nak buat apa..

BILA gaji aku nak KELUAR ni?
aku nak TUKAR phone BARU..
cerita pasal phone..
aku nak story siket lah pasal sejarah phone2 yg aku penah pkai..


FIRST sekali aku pkai NOKIA 3310..
phone ni aku paling sayang sebab aku start pkai dari darjah 5 kot and ada lagi aku simpan sampai sekarang..

SECOND phone yg aku pkai ialah NOKIA 2310..
phone ni pulak hilang kena REMBAT ngan member sendiri -.-'
time2 aku dah start sayang phone tu tiba2 hlang pulak..
saket hati gila !

THIRD phone aku pakai ialah NOKIA N-GAGE QD..
phone ni aku beli secondhand jep..
seronok lah jugak pkai phone ni utk maen game jelaa..

NEXT phone baru lah aku start pakai SONY ERICSSON K530i..
mmg aku sayang gilaa phone ni..
tp sayang phone ni jatuh dalam air and rosak..
adik aku pakai sekarang phone ni..

AFTER THAT aku pakai NOKIA 6680 sebab tuka ngan bapak aku..
beliau pakai phone SONY ERICSSON K530i aku and rosak sebab masuk dalam air ketika beliau sedang memancing..

and AFTER THAT more aku pakai phone SONY ERICSSON S302..
phone ni aku paling menyirap time pakai sebab slow sangat..
then aku bagi adek aku pakai..
at last dia jual dekat member dia..

AFTER THAT a little bit more aku pakai SONY ERICSSON K660i..
phone ni asalnya phone mak aku..
aku amik sebab mak aku nak tuka phone baru..
HEHE~ *jahatkan aku?
at last HILANG dekat rumah member..
jahanam punya PENCURI !

and AFTER THAT a bit more aku beli NOKIA 5030 XPRESS RADIO..
phone ni gempak lah jugak sebab nak denga radio tak payah pakai antenna langsung..
sekarang aku buat jadi second phone aku..

and the LAST phone aku pakai sampai sekarang adalah SONY ERICSSON W880i..
phone ni asalnya phone bapak aku..
tp dia tak pakai kan so aku amek laa..
HAHA ;D

ni lah sejarah phone2 yg aku penah try..
aku ingat aku nak tuka phone lg..
tp aku nak pakai phone apa pon aku tak tahu..
ingat nak pakai SAMSUNG tp adek aku dah pakai SAMSUNG..
tp aku minat dekat BLACKBERRY tp kebanyakkan BLACKBERRY takde line 3G..
susah jugak nak pilih phone ni kan??

No comments:

Post a Comment